I´m home and I am happy

är hemma från en helt underbar vecka på rhodos. har fått uppleva sol, blåst, regn, fester, goda drinkar, sjukt underbara människor, god mat, korkade svenskar, bilförare som inte kan ett dugg om trafikreglerna, sammanhållning, vänlighet och mycket skratt. fast att vi landade lite över 1 inatt så saknar jag det något så fruktansvärt mycket redan. jag ogillar svenskar nu när jag vet hur underbara människor kan vara. svenskar är räliga (fint ordval jag vet). vi lärde känna ett gäng killar som verkligen håller ihop i vått och tort, och efter att dom slutat jobba (som är allt ifrån 22.30-01.00) så möts dom på J&J bar. som är två av killarnas bar och där sitter dom till 3-halv 4 på morgonen och pratar, dricker drinkar och skrattar. helt underbart. och alla som känner mig vet att jag är en vekling så jag började gråta när vi åkte där ifrån igår.
meeeeeeeen, om 4 månader är vi tillbaka. i september (kan bli augusti, får reda på detta på onsdag) så ska vi ner där igen för då har grabbarna slutat jobba eftersom säsongen är över (och dom är lediga i 6 månader, sen jobbar dom varje dag i 6 månader igen) kommer bli dööö bra och jag längtar så jag spricker.

annars då?
när mamma och pappa hämtade oss i natt blev jag mycket glad. underbart att vara hemma trots en super vecka. ännu gladare blev jag när jag kom hem och såg att jag har fått en ny bil wiiihoo. (känns som att det har blivit en vana att efter varje utlandssemster så flyttar jag och mina föräldrar har skaffat en ny bil till mig, det va likadant förra året när jag varit i thailand.)
och min lilla älskling blev så glad att se mig att hon hoppade och skuttade och kissade o hade sig. lilla älskling.
i morse klockan 8 va vi på djursjukhuset igen. men doktorn va sjuk, så vi ska dit på onsdag igen. sen började jag jobba klockan 10 i morse.
det hade nog vatt rätt skönt med att ha en veckas semester efter semestern. haha.

förövrigt är det jobb i morgon 10-22, onsdag är jag ledig och då ska jag till djursjukhuset 08.30, möte på jobb 10.00, in till stan efter det och boka resan med sis, sen är jag ledig wiiihoo, torsdag blir det jobb 08.00 och några timmar fram över efter det blir det flytt för hela slanten. och sen på kvällen ska jag njuta av att vara malmöbo. min lägenhet är finast och jag är lyckligast.

im high on life!



Take me back.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0