hahaha du skämtar va?

här sitter jag alldeles för tidigt. väntar på att dem gubbarna ska komma och måla mina taklister. men vet inte riktigt när dom kommer och jag vill inte ligga o sova när dom ringer på hahaha.
igår åkte jag ner till jobb o handlade lite. snackade med fredde innan jag körde med andan i halsen alldeles för fort mot stan för att hämta fru. och vad tror ni händer? självklart har en civilare mätt min hastighet och de slutar med att han kör om mig och fäller ut skylten "polis" från hans motorcykel. i detta tillfället va jag så nervös för jag viste att jag hade kört så mycket snabbare än vad man fick, och jag va säker på att mitt körkort skylle ryka och jag tänkte på vem jag skulle ringa och be dem hämta mig eftersom jag absolut inte skulle få ha mitt körkort kvar.
men så va inte fallet. han hade bara mätt mig och klockat mig på vägen mellan höllviken och vellinge. TACK GUD. efter sånna här stunder blir jag bara mer o mer övertygad om att gud finns.  han berättade att jag skulle va glad att han inte hade klockat mig sen när vi kom ut på motorvägen för då hade det vatt goodbye med körkortet dirr. iallafall polisen va trevlig fram till han sa vad jag skulle få betala. trodde självklart att han skojade. så jag bara: hahaha du skämtar va? och han va helt allvarlig och bara svarade: nej faktiskt inte. i detta läget svor jag som aldrig förr.
efter han frågat om jag skulle erkänna eller om jag ville anmäla att de va fel så skrev jag på pappret och erkände mitt brott och körde vidare, lyckligt vis med mitt körkort.
men för att få köra 19km/h för mycket kostade det mig 2400:- riktigt sura pengar.

hämtade upp frugan och va arg som ett bi. och den idioten började skälla på mig att jag inte skulle köra så fort och att hon va rädd om mig. älskade fru =D
iaf väl hemma kollade vi på minnesstuden för MJ, båda satt o grät som barn därefter kom donna och jag kommer inte ihåg killens namn :$ sorry. så blev de ännu mer MJ. tänk att jag offrade so you think you can dance för att se MJ. sjukt men sant.
vid 1 något stack dem för dom skulle jobba idag.
nä nu ska jag plocka undan lite sen kommer mamma o käkar lunch här idag och jag hoppas gubbarna är klara med deras arbete tills dess. byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0