26 augusti

jobb idag gick bra. hade kassa tid mellan 10-14 och sen va jag på golvet mellan 14.30- 17.00 hann med att rulla allt i godisväg, finkem och även läsk. känner mig otroligt duktig. tog även ett snack med mina kära chefer eftersom vi får nya scheman nu på måndag. och lyckligt vis har dom satt in mig på fler timmar i veckan och sen har dom tagit bort en av mina helger. så jag är ledig varannan helg. och detta gillar ju inte jag. eftersom helgerna är dubbel betalning. så jag sa ifrån och som det ser ut nu kommer jag inte ha mycket tid över till annat. men vad gör det? detta året ska gå ut på att jobba och tjäna pengar så jag kan leva livet. har ju en del drömmar som jag tänkte att jag skulle uppfylla och då krävs det arbete. så jag blir iaf skit glad om jag får tillbaka mina helger igen.
annars har dagen flytit på. min favorit kund sven kom in. och han är en person som alltid är glad. alltid när man frågar hur han mår svarar han högt och tydligt: Glimrande.  men idag va inte sven samma person som han brukar och jag undrade hur det va fatt. så han berättade att hans fru hade dött och han hade tårar i ögonen. och alla som känner mig ver hur känslig jag är så jag började lipa. tårarna rann. lilla sven. det är hemskt när man ser att så gammla människor är ledsna.
nu när jag endå är inne på döden så är det begravning nästa torsdag. känner mig ledsen och nere på grund av det. jag gillar verkligen inte alls begravningar och ännu mindre gillar jag att se så många människor gråta på ett och samma ställe. självklart ska det bli skönt att träffa familjen igen men jag önskar att det hade varit andra orsaker till att vi träffas.
dock hoppas jag på att hela familjen kommer va där och att dom släppt lilla david fram tills dess.

usch va tråkigt slut det blev på inlägget. nu ska jag laga till något att äta sen får vi se vad som händer. ska nog träffa fru men först måste jag nog sova en stund eftersom jag är dödstrött. byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0