10 augusti

har inte mycket att säga. kvällen igår tillbringade jag med mina arbetskolleger. därefter körde jag hem vid 2 halv 3 och lyckades inte somna förrän närmre 4 något. så i morse va jag matt. matt på livet och dess orättvisor. men jobb blev det iaf, fick jobba över åter igen. så slutade inte förrän halv 9 något. i morgon är jag ledig och jag kan inte hitta ett bättre sätt att tillbringa min dag på än med familjen och mina efterlängtade underbaringar i sjöbo.
efter jobb idag bänkade jag mig på vår gemensamma gräsmatta och snackade med min granne. helt underbar granne har jag. vet inte vad jag skulle gjort utan henne. som hon ställer upp för mig, i alla läägen.
just nu sitter jag åter igen ensam med tankar åt livet och dess orättvishet är inne på systers blogg och lyssnar på youtube klippet hon lagt ut, eric clapton - tears in heaven. och mina tårar rinner sakta men säkert ner från mina kinder. alla varför- frågor poppar upp en efter en.
vill bara att morgon dagen ska komma så jag får krama om familjen nilsson och berätta för dom att jag finns där. ingen verkligen ingen vet vad dom går igenom och alla blodtörstande journalister knäcker dem, enbart för att tillfredställa alla nyfikna människor som inte vet ett smack om denna familj eller hur dom är. människor som inte vet ett dugg ska kunna få en inblick i allt som har hänt, i alla lögner. det är inte ens sanningen som publiceras i tidningarna och dem väljer bort mer än hälften. vad fan är det för jävla sätt? blir så irriterad på hela systemet. varför utsätter man människor för något så här hemskt. räcker inte det redan med att deras dötter blivit mördad och sonen blivit häktad. hur mycket tror folk att dem kan ta? dom kan inte ens lämna sin husvagn (som dom förtillfället bor i eftersom dom inte får vistas på gården) och åka till affären för att handla förrän dom har en hel trupp med journalister bakom sig. vart är allt påväg att gå? finns där inget vett inblandat?
det gör ont i mig, i mitt hjärta och i min mage. den knyter sig och jag har svårt för att andas. dagarna är okej men nätterna är fruktansvärda. men i morgon ska jag äntligen få träffa dem. ska pussa på dom och krama dom och gråta en skvätt. klockan 8 ska jag befinna mig hos mamma o pappa för att vi sedan tillsammans ska köra och handla och därefter ska vi bege oss till sjöbo.
så ikväll ska jag sova tidigt. hörs i morgon

Kommentarer
Postat av: lena/bigsis mamman

Tänker på er hela familjen.Ni är UNDERBARA människor alla o jag är så glad att ni finns bland "mina nära"

Berätta för Jeanette att Petter o Anna skall få sin

"lillis" idag, så det blir en viktig dag för oss alla.

Tänker på era vänner i Sjöbo o lider med dem och skickar med er en stor bit av mitt hjärta./Kram Lena

2009-08-11 @ 00:22:22
Postat av: nadja

taack lena det värmer. allt är jobbigt nu men som sagt är jag glad att jag har alla er som är mina nära och kära. hälsa petter grattis till bebisen och jag hoppas att allt gick bra med förlosningen osv.

2009-08-11 @ 20:34:03
URL: http://nadjaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0