7/11 och god natt

hellllooo!
nu va denna älskade fredag förbi.
dagen börjde med sovmorgon ju. sen va de religon och tal om jesus. men det gick väl bra, hatar ju att snacka inför andra för jag blir så sjukt nervös. men de fixade väl sig. sen sprang vi ner (eller tog hissen, frida har spricka i sin tåå och har fått hisskort vilket jag älskar) till matsalen och åt. det va kyckling, sås och potatis. mums. jag tror aldrig att jag ätit så mkt mat i skolan som jag åt idag höhö. sen blev det iaf svenska, gick igenom Novellen Bird, som vi skulle ha läst till idag och sen ska vi kolla filmen på torsdag och sen blir det att skriva en jämförelse och sammanfattning på det. är inte svenska C underbart? nooot! iaf sen skulle vi ha ARL med staffis, men halva min grupp skulle ut o leka skuggsmullar över helgen så dom skulle ge sig av redan efter svenskan. så jag slapp komma till ARL. wiihoo.
tog iaf bussen till vellinge ängar, och där hämtade mormor mig. så åkte vi o handlade och sen körde vi hem till henne och fikade. sen lagade vi mat och hade mys. jag la mig i soffan sen o kollade på film när jag o alla mina kusiner/syskon va små. och så klart började jag gråta, när jag hörde farfar, morfars och moster röst så sprack allting. saknar dom så sjukligt. det är morfar som filmat alla dessa filmer (blev 20 DVD skivor när man la över dom) det gick inte en ända stund utan att han hade med sig sin kamera och sin filmkamera. alltid va den med. och farfar det va alltid han som skulle  busa med en. och vi skrattade till vi knappt inte hade ngn luft kvar. hahaha jag börjar tillochmed gråta nu =( usch va det är hemskt att veta att man inte kan ta upp telefonen och ringa dom ens. det tar så hårt på en. men de e så livets mening är, tyvärr. =( iaf sen så helt plötsligt ringde telefonen, och de va joakim. sjukt länge sen vi snackade om allt o ingenting som vi alltid gjorde innan när vi skulle nanna. de sjuka va att jag tänkte på honom i morse och kom fram till att jag saknade honom. och sen ringer han. sammanlagt pratade vi över 1 timme, om allt och ingenting. de gjorde mig glad.
sen följde jag med mormor upp till hennes laptop och hjälpte henne med lite saker på datorn, hon har ju lärt sig skicka både mejl, sms och mms nu på senaste tiden. haha. hon är så sööt. sen runt 4 väckte jag syster. så körde (fick ta mormors bil för systers fungerade inte) vi till vellingeblomman o handlade en blomma till pappa och en till mormor. mormor blev chockad när hon fick den, men vi förklarade att även världens bästa mormor måste oxå skämmas bort med en dyr o fin blomma då och då. =) sen blev det mat. över god köttgryta och efter det blev de mys med onyttigheter i soffan och massa skratt som vanligt. wiiie. sen körde syster mig hem och så har jag suttit och snackat o myst med pappi.
skulle igentligen träffa josse o niccie idag, eftersom nike har kommit hem från New York men det blev inte så.
men men nu är det sängen sen i morgonkväll är det jobb.
Nanna gott.


ps. jag har tagit av mina påbyggna naglar och det resulterade i detta långa inlägg + att jag har skit ont i mina naglar nu. buuuh =(

Kommentarer
Postat av: Frida

jag tänkte på dej när jag slog i min tå " nadja tycker det är jobbigt att gå i trapper" haha ;D

2008-11-08 @ 19:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0