-

var man än är i livet, fast man hatar stunden eller älskar den.
så kommer där alltid ett tillfälle i framtiden där man längtar tillbaka till den andra stunden, till allt som va innan.
jag lovar att alla känner så. att man tycker att förr va allt bättre. och med förr menar jag allt som va innan, det kan va en vecka, en månad,ett år, tio år tillbaka. men det är alltid så att man längtar tillbaka. man saknar den gamla tiden med sina vänner, sin familj, kärleken, skolan, hur  man såg ut, allt. och det är tragiskt.
tänk om man kunde älska allt, om man kunde va lycklig och snäll och omtänksam, inte bara mot sig själv utan mot alla runt om i sin omgivning. tänk om människan kunde va gjord så. tänk om alla krav inte fanns utan alla tog hand om sina handlingar o gjorde som dom ville själv med sitt liv. det hade kunnat bli en bättre värld. men oxå en så mkt jobbigare. att allt de negativa blev större tex, knark, mord, svartsjuka, krig ect ect. 
tänk så skönt de hade varit om man nu valde att inte träffa sina gammla vänner men sen en dag verklinge kände saknad och att man vill trääffa dom igen, tänk om man bara kunde ta upp luren o ringa utan att de skulle kännas konstigt eller att den andra skulle va misstänksam. så skönt de hade varit.
jag är en av dom som inte gör de, asså tar upp luren och ringer, jag är oxå en av dom som längtar tillbaka och jag är oxå en av dom som är rent för mkt beroende av andra, inte på de sättet för jag bryr mig inte vad folk tycker och tänker om mig och jag är inte beroende på de sättet att jag måste ha folk runt om kring mig 24/7, jag är beroende på ett annat sätt. ett sätt som jag inte kan förklara riktigt. 
 jag är klurig och det är nog därför det inte finns någon som känner mig helt, mamma, pappa & syster är jävligt nära. men inte tillräckligt för att jag ska våga säga att dom känner mig helt. 

jag önskar att jag hade en egen värld, som bara jag bestämde över. exakt som min dröm förra veckan. de hade varit underbart. nu ska jag sova god natt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0