vandringen

jag har sovit i 11 timmar inatt, förutom den stunden jag vaknade för att niccie ringde o frågade om jag ville med josse o henne att äta. men jag sa nej o deckade dirr igen.
som sagt i torsdags skulle vi samlas klockan 8 i skolan, efter de gick vi igenom all packning osv. sen va vi dödshungriga som alltid, asså jag o min fru. så vi gick o käkade. vid tio i tolv skulle vi ta tåget till höör. o jag mådde skit illa, hatar att åka tåg. uuuusch. efter de när vi kom fram hoppade vi på en buss som tog oss mitt ut i ingenstans. de va skog, terräng, vatten, lera o typ inget mer. iaf vi va fyra grupper o min gupp startade 3:a. efter vi hade gått typ 3 km så stannade vi och käkade lunch, pasta sallad o den smakade bajs. sen hade vi en liten tävling. sen vandrade vi vidare, jasse baby ringde så jag hade lite ball iaf. haha. efter ytterliggare 4 km träffade vi julia (som va en av dom som höll i vandringen) och där skulle vi ha en tävling och min grupp va över grym. iaf efter att ha gått dessa 7 km hade jag fått blåsor på båda mina fötter, vid tårna. och de gjorde dödligt ont. fy fan. men de va bara till att bita ihop och på med packningen igen (som för övrigt vägde 11 kg) efter de hade vi BARA 3 km kvar till vi va framme o de va skönt. och jag va svettigare än araberna i min klass brukar vara. sen på kvällen blev de grillning, bygga vindskydd, snack och annat mys.
vi fick order om att vi skulle vakna halv 8 o börja käka frukost o sen skulle vi gå igen halv 10. och alla började klaga och hade sig.
klockan halv 11 typ deckade jag efter att ha smsat med matti och niccie. haha. och under natten vaknade jag typ 34567 ggr. av att jag frös så dödligt mkt om mitt ansikte. o sen låg vi i en nerförsbacke så jag kasade ner typ 789 ggr under natten. plus att jag kan inte ligga still så när jag vaknade hade min sovsäck snurrat sig 360 varv runt mig. men de va mys.

253652-267

när vi vaknade nästa morgon så vaknade vi verkligen halv 7 allihopa. haha o alla hade klagat dagen innan när dom sa till oss att vi skulle upp halv 8. hahaha. men iaf jag misstänker att de va minus grader denna morgon för fy fan va vi frös. o när jag skulle byta kläder ville jag bara döö så kallt de va. usch. iaf denna dagen gick min grupp 2:a. och idag hade jag dödligt ont i mina tår iochmed blåsorna hade smällt. iiiiiih. även denna dagen gick vi långt, 1 mil. iaf vårt första stopp så skulle vi hjälpa en man som hade skadat sig. hahaha o de va ball. jag fick damp på han för att han bara skrek hela tiden så jag bad han att hålla käften hahaha. iaf sen vandrade vi vidare och när vi hade typ 2 km kvar började jag storböla för att jag hade sååå ont och de blev inte bättre med att inte ha fått sova på hela natten plus att ha en fet tung packning på ryggen.  vi va iaf framme runt halv 12 och de va skönt. kvart över 12 kom sista gruppen och tror ni inte att bussen gick 12. doooh. så vi fick sitta i skogen o vänta till nästa buss som kom klockan 14. sjukt drygt. och de va världens minsta buss för övrigt. iaf sen va de hem med tåget och jag o fru somnade dirr. sen hämtade mamma upp mig på centralen. sen hem o packa upp o började tvätta. så skulle jag igentligen träffa matti men jag va så dödstrött att jag somnade redan vid 10. haha:$

iaf idag e de vackert väder så vi får se vad som händer, ska nog träffa matti i dag ist. :D wiiie. men hoppas alla hade en bra mkt bättre torsdag och fredag än vad jag hade. sooo long  


Ps. tar hundra år att lägga upp bilderna här, så jag gör de på min bilddagbok ist. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0